Istoric Counter-Strike 1.6

Despre CS 1.6

Counter-Strike (pronuntat [kauntar straik]) este un mod al cunoscutului joc video Half-Life ce face parte din clasa jocurilor First-Person Shooter (FPS) tactic, abreviat „CS”, realizat de Minh Le și Jess Cliffe. Acest mod a fost dezvoltat într-o serie de variante de la lansarea originală, ce conține în prezent Counter-Strike Condition Zero, Counter-Strike Source și Counter-Strike pentru platforma Xbox. Ultima versiune a acestui joc este Counter-Strike Global Offensive. Semne ale influenței majore pe care Counter-Strike o exercită pot fi văzute în apariția unor mod-uri pentru jocuri ca Quake III Arena, Unreal Tournament și alte FPS-uri ca Global Operations, America’s Army, Call of Duty, True Combat Elite și multe altele. Din luna mai a anului 2006 până în prezent Counter-Strike este cel mai jucat FPS din lume. În anul 2002 erau peste 30.000 de servere populate pe Internet pentru Counter-Strike, al doilea fiind Unreal Tournament cu aproximativ 9.800 de servere. În 2004 statisticile GameSpy arătau că peste 85.000 de utilizatori jucau simultan Counter-Strike, iar în 2006, Steam arată cu regularitate că 200.000 de utilizatori joacă Counter-Strike.

Gameplay
În Counter-Strike jucătorii trebuie să aleagă între teroriști si forțele speciale anti-tero, fiecare opoziție având 4 tipuri de jucători diferiți. Fiecare jucator primește inițial o sumă de bani setată de administratorul server-ului, cu care poate cumpără echipamente. Ei primesc inițial un pistol (Heckler & Koch USP 45 pentru anti-tero si Glock 18c pentru teroriști). La începutul rundei, jucătorii nu se pot deplasa sau trage pentru cateva secunde, în acest timp ei pot cumpără armament și echipamente. Echipele sunt puse la pozitii diferite, de multe ori baze sunt plasate la capetele opuse ale hărții. Membrii echipei primesc bonusuri în bani dacă ucid un membru oponent, dacă salvează un ostatic, dacă membrul este terorist și plasează o bombă sau dacă membrul este anti-tero și dezamorsează bomba. De asemenea el primește la următoarea rundă mai mulți bani dacă echipa respectivă câștigă. Jucătorii ucisi în luptă intră în mod de spectator unde pot „zbura” liberi dar nu pot comunica cu cei vii (excepție dacă acest lucru este setat de administrator în consolă). La începutul rundei următoare, ei primesc din nou echipamentul inițial. Obiectivele ambelor echipe diferă de tipul de hartă ales. Tabela de scor arată scorul echipelor conform statisticilor pentru fiecare jucător numele, scorul (câti jucători a ucis), deaths (de câte ori a murit) și ping-ul (sau LAG-ul în milisecunde). Tabela de scor indică de asemenea și dacă un jucător este mort, VIP, sau ține bomba, deși echipa opusă nu poate vedea decât dacă jucătorul este mort (sau dacă este VIP numai pe unele servere).

Realism
Desi Counter-Strike este menit a fi mai realistic decât FPS-urile futuristice ca și Quake III Arena și Unreal Tournament, el păstrează rapiditatea și simplitatea acțiunii pierzând calitatea detaliilor. Pentru a ucide un jucător nu sunt necesare decat câteva lovituri, iar loviturile nu au impact asupra abilității de a fugi și a sări, permițând unui jucător să fie rănit dar să se comporte la fel ca unul care nu este rănit.

Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l prin:

1 Comment

  1. andrei

    Nice

    Reply

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *